Nova etapa en l’Institut Català del Suro

*Peu de foto: D’esquerra a dreta, el director de l’ICSuro, Albert Hereu, el membre del patronat Guillem Genover, la directora del Departament de R+D+i de l’ICSuro i coordinadora general del congrés CSA, Patrícia Jové, el vice-president de l’ICSuro i president del CFC, Rosendo Castelló i el president de l’ICSuro i president d’AECORK, Joan J. Puig

L’Institut Català del Suro (ICSuro) ha encetat una nova etapa que posa fi a 28 anys de consorci públic-privat per transformar-se en una fundació de caire científic i sense ànim de lucre. Els fundadors són l’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya, AECORK, i el Consorci Forestal de Catalunya, CFC.

Amb aquesta nova figura jurídica, l’ICSuro demostra davant a la societat el seu sentit benefactor i sense ànim de lucre, incrementa la eficiència en la gestió quotidiana i s’aproxima més a les necessitats de propietaris forestals i empreses sureres.

Durant la roda de premsa que es va celebrar el passat 17 de maig, el president de la Fundació, el Sr. Joan J. Puig, ha remarcat que “la Innovació i la Internacionalització seran dos dels eixos estratègics a mantenir i potenciar en aquesta nova etapa”.

Per aquest motiu, el congrés ‘Cork in Science and Applications’ (CSA), un congrés amb ponents internacionals que van exposar els dies 22 i 23 de maig les últimes innovacions en suro, des del seu ús a la indústria vitivinícola fins a les noves aplicacions en altres sectors com l’aeronàutic o l’automoció, va ser la presentació oficial d’aquesta nova etapa de l’ICSuro, remarcant la innovació i l’esperit internacional de la Fundació.

Des de la seva creació, l’ICSuro ha estat un instrument dinamitzador de la indústria surera amb l’objectiu de desenvolupar i promocionar un sector molt arrelat a les nostres comarques, basant-se en el foment de la qualitat i el control, la formació i la innovació, que l’han consolidat al llarg dels mercats vitivinícoles nacionals i internacionals més importants.

En aquesta nova etapa, la Fundació Institut Català del Suro vol consolidar el seu lideratge en investigació i en divulgació del sector surer, un sector amb molta projecció gràcies a la seva sostenibilitat intrínseca, que el posiciona com a paradigma de la nova bioeconomia circular. 

caCatalan